Alsó tagozat

Tisztelt Szülők, Kedves Diákok!

A 2022/2023-as tanévben az alábbi tehetséggondozó foglalkozások közül lehet választani alsó tagozaton.

Néptánc 1-4. évfolyam Plugor Judit RészletekBezárás

A tánc kreatív folyamata az együttes élmény révén segíti elő az ember aktivitásának serkentését, ön- és emberismeretének gazdagodását, alkotó- és kapcsolatteremtő képességének kibontakozását, összpontosított, megtervezett munkára szoktatását, testi, térbeli biztonságának javulását, idő- és ritmusérzékének fejlődését, mozgásának harmóniáját és beszédének tisztaságát. A szakkör célja, hogy játékos gyakorlatok során sajátítsák el az alapvető táncos kifejezési formákat, alakuljon ki bennük játékbátorság, szokjanak hozzá a csoporton belüli szerepléshez. Improvizáció által őrizzék meg a kezdő évek játékainak természetes rögtönző technikáját némajátékban és szöveges játékokban. Tanuljanak meg népi mondókákat, gyermekjátékokat, táncokat. A csoport a tanévben lehetőség szerint műsorokon is részt vesz.

Plugor Judit, 1-4. évfolyam

Játsszunk együtt! 1-4. évfolyam Ásvány Krisztina RészletekBezárás

Legfőbb célja a gyermekek kikapcsolódása és a mozgásos tevékenységek megszerettetése. Másodlagos célja, hogy a gyermekek összekapcsolják a játékok és a sport különböző aspektusait, például a szórakozást, a fizikai fejlődést, a mentális stimulációt és a versenyt. Szabadidős játékok, csapatjátékok, labdás ügyességi fejlesztő sportjátékok megismerése, kerületi Diákolimpiára való felkészülés.

Ásvány Krisztina, 1-4. évfolyam

Énekkar 2-4. évfolyam Bajor Zsuzsanna RészletekBezárás

Az iskola indulása óta folyik intézményünkben énekkari munka. Az alsó és felső tagozatos diákjaink együtt énekelnek, amely segíti a gyermekek lelki és szellemi fejlődését. A megtanult dalokkal részt veszünk az iskolai és önkormányzati műsorokban. Családi istentiszteleteken szolgálunk a református templomban.

Bajor Zsuzsanna, 2-4. évfolyam

Robotika 2-4. évfolyam Szabóné Botka Irén RészletekBezárás

Iskolánkban idén először működik ez a szakkör, ahol a gyerekek 6 db programozható padlórobot segítségével ismerkednek az algoritmikus gondolkodással. A méhecskés padlórobot olyan programozható eszköz, amely tanórai és tanórán kívüli keretben egyaránt alkalmazható, kiválóan alkalmas a diákok motiválására és komplex fejlesztésre. Egyszerre fejleszti az algoritmikus gondolkodást, a problémamegoldási képességet, kreativitást, az együttműködést,
a kifejezőképességet. Ha hibáznak, megtalálják a hibát, ki tudják javítani, és újra tudják programozni a padlórobotot.

Szabóné Botka Irén, 2-4. évfolyam

Természetbúvár 1. évfolyam Szalontai Tünde RészletekBezárás

A foglalkozás fő célja, hogy ismerjék meg élővilágunkat. Szeressék a természetet, tanuljanak meg vigyázni rá tudatosan, felelőséggel. Ismerkedjenek meg a környezetvédelemmel, a környezettudatossággal, az újrahasznosítással, a fenntarthatósággal. Megismerik a kerti szerszámokat, megtanulják azok helyes használatát, a növények ültetését, vetését, gondozást. Reményeim szerint a felnőtt életükben ezt a megszerzett tudást alkalmazni tudják.

Szalontai Tünde, 1. évfolyam

Mesetükör 4. évfolyam Varga Tünde RészletekBezárás

Szereted a meséket?

Akkor várunk a Mesetükör csapatába, ahol hétről hétre új történetek, titkok, izgalmas játékok várnak! Gyere, kalandozz velünk a mesék világában!

  1. évfolyam

Zenés Dráma 3-8. évfolyam Bajor Zsuzsanna RészletekBezárás

Ha szeretsz énekelni, táncolni és egy kis prózai szöveg sem riaszt el, akkor téged vár a zenés dráma! Év közi és tanév végi bemutatókon mutatjuk meg, mire képes csapatunk! Várunk sok szeretettel!

Bajor Zsuzsanna, 3-4. évfolyam

Kézműves 3-4. évfolyam Berta Viktória RészletekBezárás

A szakkör keretén belül a gyerekek kipróbálhatnak hagyományos és újabbnak számító technikákat egyaránt. Az alkalmak lehetőséget biztosítanak számos alapanyaggal való megismerkedésre; a velük való munka kipróbálására, valamint hazavihető munkadarabok elkészítésére egyaránt. Ízelítőként egy rövid lista – a teljesség igénye nélkül: nemezelés, batikolás, gyöngyfűzés, kosárfonás peddignádból, varrás filcből.

Szeretettel várom az érdekelődő gyermekeket!

Viktória néni (Berta Viktória), 3-4. évfolyam

Felső tagozat

Tisztelt Szülők, Kedves Diákok!

A 2022/2023-es tanévben az alábbi tehetséggondozó foglalkozások közül lehet választani felső tagozaton.

Néptánc 5-8.évfolyam Plugor Judit RészletekBezárás

A tánc kreatív folyamata az együttes élmény révén segíti elő az ember aktivitásának serkentését, ön- és emberismeretének gazdagodását, alkotó- és kapcsolatteremtő képességének kibontakozását, összpontosított, megtervezett munkára szoktatását, testi, térbeli biztonságának javulását, idő- és ritmusérzékének fejlődését, mozgásának harmóniáját és beszédének tisztaságát. A szakkör célja, hogy játékos gyakorlatok során sajátítsák el az alapvető táncos kifejezési formákat, alakuljon ki bennük játékbátorság, szokjanak hozzá a csoporton belüli szerepléshez. Improvizáció által őrizzék meg a kezdő évek játékainak természetes rögtönző technikáját némajátékban és szöveges játékokban. Tanuljanak meg népi mondókákat, gyermekjátékokat, táncokat. A csoport a tanévben lehetőség szerint műsorokon is részt vesz.

Plugor Judit, 5-8. évfolyam

Énekkar 5-8. évfolyam Bajor Zsuzsanna RészletekBezárás

Az iskola indulása óta folyik intézményünkben énekkari munka. Az alsó és felső tagozatos diákjaink együtt énekelnek, amely segíti a gyermekek lelki és szellemi fejlődését. A megtanult dalokkal részt veszünk az iskolai és önkormányzati műsorokban. Családi istentiszteleteken szolgálunk a református templomban.

Bajor Zsuzsanna, 5-8. évfolyam

Zenés Dráma 3-8. évfolyam Bajor Zsuzsanna RészletekBezárás

Ha szeretsz énekelni, táncolni és egy kis prózai szöveg sem riaszt el, akkor téged vár a zenés dráma! Év közi és tanév végi bemutatókon mutatjuk meg, mire képes csapatunk! Várunk sok szeretettel!

Bajor Zsuzsanna, 3-8. évfolyam

Röplabda 5-8. évfolyam Benkő Ákos RészletekBezárás

Benkő Ákos, 5-8. évfolyam

Dráma 5-8. évfolyam Kiss Gabriella RészletekBezárás

A foglalkozás célja, hogy a gyerekek önismereti fejlődését segítse: erősödik az önbizalmuk, javul az együttműködési készségük, bátrabban mernek kommunikálni, spontán döntéseket hozni, javul a koncentrációjuk és segít oldani a feszültséget. Mindezt sok játékkal, humorral és felszabadult pillanatok megélésével.

Kiss Gabriella, 5-8. évfolyam

Informatika 5-8. évfolyam Bihariné Hartung Edina RészletekBezárás

Programozás, weblapkészítés, számítógépes grafika, versenyre készülés.

Bihariné Hartung Edina, 5-8. évfolyam

Bakancsos 5-8. évfolyam Gerencsér-Mód Julianna RészletekBezárás

Túrázás az időjárás függvényében hónap 3-4. szombatján.

Tervezett programok:

1. alkalom

Szeptemberben túra a Pilisbe

2. alkalom

Novemberben túra a Budai – hegyekbe

3. alkalom

Januárban barlangászás a solymári Ördöglyuk barlangban

4. alkalom

Márciusban túra

5. alkalom

Májusban evezés – túrakenukkal megkerüljük a Molnár-szigetet a Soroksári- Duna ágban

Gerencsér-Mód Julianna, 5-8. évfolyam

Kommunikáció 5-8. évfolyam Rösnerné Telepóczki Márta RészletekBezárás

A kommunikáció szakkör résztvevői betekintést nyerhetnek a sajtókommunikációs munka rendszerébe, működésébe. A foglalkozássorozaton a hagyományos és a modernkori újságírás nyomába eredünk. A kommunikációval kapcsolatos alapfogalmak megértését segítő feladatokkal, az újságírás műfajainak megismertetésével izgalmas és rendhagyó tollforgatásra hívjuk az újságírás iránt érdeklődő diákokat. Terveink között szerepel református
szerkesztőségek (Református Kommunikációs Osztály, Reformátusok Lapja stb.) meglátogatása és hosszú távú célként egy diákújság beindítása.

Rösnerné Telepóczki Márta 5-8. évfolyam

Irodalmi barangolás 5-8. évfolyam Kiss Gabriella RészletekBezárás

Irodalmi barangolások avagy budapesti irodalmi emlékek nyomában

A szakkör célja, hogy megismertesse az érdeklődő tanulókkal fővárosunk irodalmi emlékeit. Havonta egyszer kerekedünk fel és egy előre kiválasztott helyszínt vagy rendezvényt látogatunk meg. Terveim szerint ellátogatunk a Petőfi Irodalmi Múzeum programjaira, a Pagony Kiadó által szervezett eseményekre, a Fiumei úti sírkertbe, irodalmi sétát teszünk a Palotanegyedben, meglátogatjuk a Dunaparton József Attila szobrát és még számtalan ötletem van.

A szakkört havonta egyszer általában péntek délutánra vagy szombat délelőttre tervezem.

Szeretettel várlak benneteket egy közös kalandra!

A szakkör vezetője: Kiss Gabriella

5-8. évfolyam

Matematika 5-8. évfolyam Lehó Györgyi RészletekBezárás

Lehó Györgyi, 5-8. évfolyam

Játékos sport 5-8. évfolyam Ásvány Krisztina RészletekBezárás

Legfőbb célja a gyermekek kikapcsolódása és a mozgásos tevékenységek megszerettetése. Másodlagos célja, hogy a gyermekek összekapcsolják a játékok és a sport különböző aspektusait, például a szórakozást, a fizikai fejlődést, a mentális stimulációt és a versenyt. Szabadidős játékok, csapatjátékok, labdás ügyességi fejlesztő sportjátékok megismerése, kerületi Diákolimpiára való felkészülés.

Ásvány Krisztina, 5-8. évfolyam

Orosz 5-8. évfolyam Darócziné Kozma Judit RészletekBezárás

Darócziné Kozma Judit, 5-8. évfolyam

Öveges Professzor nyomában - fizika 5-8. évfolyam Szinné Beskid Judit RészletekBezárás

„A megismerés és az átélt tudás szépsége felér a legmagasabb művészeti élménnyel, de nemcsak gyönyörködtet, hanem segít a természet erőinek megismerésében és felhasználásában, jövőnk építésében is.”

                                                                                                            Öveges József

Csatlakozva az idézet soraihoz, fedezzük fel a természet és a természettudományok szépségét a Csodák Palotájában, Planetáriumban, Millenáris Parkban és Öveges Tanár Úr munkáiban!

Szinné Beskid Judit, 5-8. évfolyam