Alsó tagozat
Tisztelt Szülők, Kedves Diákok!
A 2022/2023-as tanévben az alábbi tehetséggondozó foglalkozások közül lehet választani alsó tagozaton.
Néptánc 1-4. évfolyam Plugor Judit RészletekBezárás
A tánc kreatív folyamata az együttes élmény révén segíti elő az ember aktivitásának serkentését, ön- és emberismeretének gazdagodását, alkotó- és kapcsolatteremtő képességének kibontakozását, összpontosított, megtervezett munkára szoktatását, testi, térbeli biztonságának javulását, idő- és ritmusérzékének fejlődését, mozgásának harmóniáját és beszédének tisztaságát. A szakkör célja, hogy játékos gyakorlatok során sajátítsák el az alapvető táncos kifejezési formákat, alakuljon ki bennük játékbátorság, szokjanak hozzá a csoporton belüli szerepléshez. Improvizáció által őrizzék meg a kezdő évek játékainak természetes rögtönző technikáját némajátékban és szöveges játékokban. Tanuljanak meg népi mondókákat, gyermekjátékokat, táncokat. A csoport a tanévben lehetőség szerint műsorokon is részt vesz.
Plugor Judit, 1-4. évfolyam
Játsszunk együtt! 1-4. évfolyam Ásvány Krisztina RészletekBezárás
Legfőbb célja a gyermekek kikapcsolódása és a mozgásos tevékenységek megszerettetése. Másodlagos célja, hogy a gyermekek összekapcsolják a játékok és a sport különböző aspektusait, például a szórakozást, a fizikai fejlődést, a mentális stimulációt és a versenyt. Szabadidős játékok, csapatjátékok, labdás ügyességi fejlesztő sportjátékok megismerése, kerületi Diákolimpiára való felkészülés.
Ásvány Krisztina, 1-4. évfolyam
Énekkar 2-4. évfolyam Bajor Zsuzsanna RészletekBezárás
Az iskola indulása óta folyik intézményünkben énekkari munka. Az alsó és felső tagozatos diákjaink együtt énekelnek, amely segíti a gyermekek lelki és szellemi fejlődését. A megtanult dalokkal részt veszünk az iskolai és önkormányzati műsorokban. Családi istentiszteleteken szolgálunk a református templomban.
Bajor Zsuzsanna, 2-4. évfolyam
Robotika 2-4. évfolyam Szabóné Botka Irén RészletekBezárás
Iskolánkban idén először működik ez a szakkör, ahol a gyerekek 6 db programozható padlórobot segítségével ismerkednek az algoritmikus gondolkodással. A méhecskés padlórobot olyan programozható eszköz, amely tanórai és tanórán kívüli keretben egyaránt alkalmazható, kiválóan alkalmas a diákok motiválására és komplex fejlesztésre. Egyszerre fejleszti az algoritmikus gondolkodást, a problémamegoldási képességet, kreativitást, az együttműködést,
a kifejezőképességet. Ha hibáznak, megtalálják a hibát, ki tudják javítani, és újra tudják programozni a padlórobotot.
Szabóné Botka Irén, 2-4. évfolyam
Természetbúvár 1. évfolyam Szalontai Tünde RészletekBezárás
A foglalkozás fő célja, hogy ismerjék meg élővilágunkat. Szeressék a természetet, tanuljanak meg vigyázni rá tudatosan, felelőséggel. Ismerkedjenek meg a környezetvédelemmel, a környezettudatossággal, az újrahasznosítással, a fenntarthatósággal. Megismerik a kerti szerszámokat, megtanulják azok helyes használatát, a növények ültetését, vetését, gondozást. Reményeim szerint a felnőtt életükben ezt a megszerzett tudást alkalmazni tudják.
Szalontai Tünde, 1. évfolyam
Mesetükör 4. évfolyam Varga Tünde RészletekBezárás
Szereted a meséket?
Akkor várunk a Mesetükör csapatába, ahol hétről hétre új történetek, titkok, izgalmas játékok várnak! Gyere, kalandozz velünk a mesék világában!
- évfolyam
Zenés Dráma 3-8. évfolyam Bajor Zsuzsanna RészletekBezárás
Ha szeretsz énekelni, táncolni és egy kis prózai szöveg sem riaszt el, akkor téged vár a zenés dráma! Év közi és tanév végi bemutatókon mutatjuk meg, mire képes csapatunk! Várunk sok szeretettel!
Bajor Zsuzsanna, 3-4. évfolyam
Kézműves 3-4. évfolyam Berta Viktória RészletekBezárás
A szakkör keretén belül a gyerekek kipróbálhatnak hagyományos és újabbnak számító technikákat egyaránt. Az alkalmak lehetőséget biztosítanak számos alapanyaggal való megismerkedésre; a velük való munka kipróbálására, valamint hazavihető munkadarabok elkészítésére egyaránt. Ízelítőként egy rövid lista – a teljesség igénye nélkül: nemezelés, batikolás, gyöngyfűzés, kosárfonás peddignádból, varrás filcből.
Szeretettel várom az érdekelődő gyermekeket!
Viktória néni (Berta Viktória), 3-4. évfolyam
Felső tagozat
Tisztelt Szülők, Kedves Diákok!
A 2022/2023-es tanévben az alábbi tehetséggondozó foglalkozások közül lehet választani felső tagozaton.
Néptánc 5-8.évfolyam Plugor Judit RészletekBezárás
A tánc kreatív folyamata az együttes élmény révén segíti elő az ember aktivitásának serkentését, ön- és emberismeretének gazdagodását, alkotó- és kapcsolatteremtő képességének kibontakozását, összpontosított, megtervezett munkára szoktatását, testi, térbeli biztonságának javulását, idő- és ritmusérzékének fejlődését, mozgásának harmóniáját és beszédének tisztaságát. A szakkör célja, hogy játékos gyakorlatok során sajátítsák el az alapvető táncos kifejezési formákat, alakuljon ki bennük játékbátorság, szokjanak hozzá a csoporton belüli szerepléshez. Improvizáció által őrizzék meg a kezdő évek játékainak természetes rögtönző technikáját némajátékban és szöveges játékokban. Tanuljanak meg népi mondókákat, gyermekjátékokat, táncokat. A csoport a tanévben lehetőség szerint műsorokon is részt vesz.
Plugor Judit, 5-8. évfolyam
Énekkar 5-8. évfolyam Bajor Zsuzsanna RészletekBezárás
Az iskola indulása óta folyik intézményünkben énekkari munka. Az alsó és felső tagozatos diákjaink együtt énekelnek, amely segíti a gyermekek lelki és szellemi fejlődését. A megtanult dalokkal részt veszünk az iskolai és önkormányzati műsorokban. Családi istentiszteleteken szolgálunk a református templomban.
Bajor Zsuzsanna, 5-8. évfolyam
Zenés Dráma 3-8. évfolyam Bajor Zsuzsanna RészletekBezárás
Ha szeretsz énekelni, táncolni és egy kis prózai szöveg sem riaszt el, akkor téged vár a zenés dráma! Év közi és tanév végi bemutatókon mutatjuk meg, mire képes csapatunk! Várunk sok szeretettel!
Bajor Zsuzsanna, 3-8. évfolyam
Röplabda 5-8. évfolyam Benkő Ákos RészletekBezárás
Benkő Ákos, 5-8. évfolyam
Dráma 5-8. évfolyam Kiss Gabriella RészletekBezárás
A foglalkozás célja, hogy a gyerekek önismereti fejlődését segítse: erősödik az önbizalmuk, javul az együttműködési készségük, bátrabban mernek kommunikálni, spontán döntéseket hozni, javul a koncentrációjuk és segít oldani a feszültséget. Mindezt sok játékkal, humorral és felszabadult pillanatok megélésével.
Kiss Gabriella, 5-8. évfolyam
Informatika 5-8. évfolyam Bihariné Hartung Edina RészletekBezárás
Programozás, weblapkészítés, számítógépes grafika, versenyre készülés.
Bihariné Hartung Edina, 5-8. évfolyam
Bakancsos 5-8. évfolyam Gerencsér-Mód Julianna RészletekBezárás
Túrázás az időjárás függvényében hónap 3-4. szombatján.
Tervezett programok:
1. alkalom
Szeptemberben túra a Pilisbe
2. alkalom
Novemberben túra a Budai – hegyekbe
3. alkalom
Januárban barlangászás a solymári Ördöglyuk barlangban
4. alkalom
Márciusban túra
5. alkalom
Májusban evezés – túrakenukkal megkerüljük a Molnár-szigetet a Soroksári- Duna ágban
Gerencsér-Mód Julianna, 5-8. évfolyam
Kommunikáció 5-8. évfolyam Rösnerné Telepóczki Márta RészletekBezárás
A kommunikáció szakkör résztvevői betekintést nyerhetnek a sajtókommunikációs munka rendszerébe, működésébe. A foglalkozássorozaton a hagyományos és a modernkori újságírás nyomába eredünk. A kommunikációval kapcsolatos alapfogalmak megértését segítő feladatokkal, az újságírás műfajainak megismertetésével izgalmas és rendhagyó tollforgatásra hívjuk az újságírás iránt érdeklődő diákokat. Terveink között szerepel református
szerkesztőségek (Református Kommunikációs Osztály, Reformátusok Lapja stb.) meglátogatása és hosszú távú célként egy diákújság beindítása.
Rösnerné Telepóczki Márta 5-8. évfolyam
Irodalmi barangolás 5-8. évfolyam Kiss Gabriella RészletekBezárás
Irodalmi barangolások avagy budapesti irodalmi emlékek nyomában
A szakkör célja, hogy megismertesse az érdeklődő tanulókkal fővárosunk irodalmi emlékeit. Havonta egyszer kerekedünk fel és egy előre kiválasztott helyszínt vagy rendezvényt látogatunk meg. Terveim szerint ellátogatunk a Petőfi Irodalmi Múzeum programjaira, a Pagony Kiadó által szervezett eseményekre, a Fiumei úti sírkertbe, irodalmi sétát teszünk a Palotanegyedben, meglátogatjuk a Dunaparton József Attila szobrát és még számtalan ötletem van.
A szakkört havonta egyszer általában péntek délutánra vagy szombat délelőttre tervezem.
Szeretettel várlak benneteket egy közös kalandra!
A szakkör vezetője: Kiss Gabriella
5-8. évfolyam
Matematika 5-8. évfolyam Lehó Györgyi RészletekBezárás
Lehó Györgyi, 5-8. évfolyam
Játékos sport 5-8. évfolyam Ásvány Krisztina RészletekBezárás
Legfőbb célja a gyermekek kikapcsolódása és a mozgásos tevékenységek megszerettetése. Másodlagos célja, hogy a gyermekek összekapcsolják a játékok és a sport különböző aspektusait, például a szórakozást, a fizikai fejlődést, a mentális stimulációt és a versenyt. Szabadidős játékok, csapatjátékok, labdás ügyességi fejlesztő sportjátékok megismerése, kerületi Diákolimpiára való felkészülés.
Ásvány Krisztina, 5-8. évfolyam
Orosz 5-8. évfolyam Darócziné Kozma Judit RészletekBezárás
Darócziné Kozma Judit, 5-8. évfolyam
Öveges Professzor nyomában - fizika 5-8. évfolyam Szinné Beskid Judit RészletekBezárás
„A megismerés és az átélt tudás szépsége felér a legmagasabb művészeti élménnyel, de nemcsak gyönyörködtet, hanem segít a természet erőinek megismerésében és felhasználásában, jövőnk építésében is.”
Öveges József
Csatlakozva az idézet soraihoz, fedezzük fel a természet és a természettudományok szépségét a Csodák Palotájában, Planetáriumban, Millenáris Parkban és Öveges Tanár Úr munkáiban!
Szinné Beskid Judit, 5-8. évfolyam