Mese őrzők
A tanév végi napok egyikén iskolánk két osztálya, a 2.a és a 4.b rendhagyó tanórán vehetett részt, amikor Schnell Ádám művész úr rendezésében a Mese őrzők érkeztek hozzájuk, akik fontosnak tartják a néphagyomány őrzését és bemutatását, elsősorban a meséken keresztül. Egy izgalmas interaktív előadást láthattunk Fellinger Domonkos, a Magyar Színház művésze és Nagy Dorka népdal énekes szereplésével. A gallyból gyött királykisasszony, a Medvebocs és a tearózsa és a Mesélő tündér című népmeséket hozták el számunkra.
A mese előadását, amelyet népdalok segítségével tettek még élvezetesebbé, nagy érdeklődéssel hallgatták a gyerekek. A résztvevők megtapasztalhatták a művészet erejét, hiszen interaktív előadás révén a foglalkozás vezetői a népmese nyelvét használták – amely szimbolikus nyelven szólítja meg a gyermekek szívét, lelkét; népdalokat tanítottak; a mesében való részvételre adtak lehetőséget a gyerekeknek.
A mese feldolgozásának folyamán különböző kérdéseket jártunk körbe, pl.: Miért jó és rossz valaki? Hol izgultál a legjobban és miért? Melyik szereplő volt a legrokonszenvesebb és miért?
Mindannyian megtapasztalhattuk, hogy a mese ereje abban áll, hogy segít a felismerésben, majd a hős útjának bejárása során új tudást, lelki tartalmat ad neki. Erősebb, okosabb, ügyesebb lesz – mert az út visz, adja a segítőket, a feladatok megoldásra kerülnek. Ebből az erőből meríthetnek azok, akik mesÉLIK a meséket!
A gyermekeket első pillanattól fogva bevonták az előadás varázslatába. Közös énekléssel, népdaltanulással, beszélgetéssel, szókincsbővítéssel, szómagyarázattal, és a mesében való aktív részvétellel motiválták a gyerekeket. Fejlesztették a gyermekek képzelőerejét, fantáziáját, szókincsét és érzelmi intelligenciáját. A mesék és népdalok hallgatása közben fejlődött figyelmük, koncentrációjuk, problémamegoldó gondolkodásuk és szóbeli kifejezőkészségük. Megtapasztalhatták a közös éneklés közösségteremtő erejét és örömét.