„Múzeumi séták” program

Az előző tanév végén ismételten nyertünk a XVIII. kerületi önkormányzat „Múzeumi séták” pályázatán. Azt a célt tűztük ki, hogy tanulóinknak legalább egyszer mutassuk meg nemzeti értékeinket, keltsük fel érdeklődésüket a magyar történelem iránt. Célunk, hogy diákjainkban erősítsük a magyarságtudatot, tisztában legyenek múltunk értékeivel, nyitottá váljanak a kulturális programok iránt. A megvalósult program ezt a célt szolgálja. Az elnyert összegből két csoporttal, 59 tanulóval látogattunk el a Magyar Nemzeti Múzeumba. Korosztályonkénti bontásban vettünk részt múzeumpedagógiai foglalkozáson: a 4-5-6. osztályosok Szent István nyomában jártak, míg a 7-8. évfolyam diákjai a reformkorban kalandoztak.

A kisebbek a múzeumpedagógus segítségével „felépítettek” egy Árpád-korabeli falut. A játékok során megismerkedtek a korszak társadalmi rétegeivel, azok szokásaival, mindennapjaival. A foglalkozás sokrétűen fejlesztette a tanulók képességeit, készségeit (a tárlat megfigyeléséhez köthető kérdések megválaszolása, korabeli ruházat felöltése, dicsőítő szöveg írása stb.).

A 7-8. évfolyam a Hadbahívó c. foglalkozáson vehetett részt, amelyben a Reformkor jelentősebb eseményeit dolgoztál fel, mint újságírók. A kiállítás tárgyainak alapos szemrevételezése után az általuk választott korabeli eseményt írták le a diákok részletesen. Kiváló és hibátlan munkát produkált minden csapatunk.

Mindkét foglalkozáson az élménypedagógia segítségével ismerkedhettek meg nemzetünk egy-egy meghatározó történelmi korszakával. Kiválóan sikerült a látványt, az élményt összekötni a tanulással. Mindezt erősítette a Magyarország története c. állandó kiállítás megtekintése.

Diákjaink élményekkel gazdagodva, megélve a felfedezés örömét, feltöltődve érkeztek vissza az iskolába. Reményeink szerint a múzeumi körülményekre tervezett foglalkozások hatékonyabban segítették tanulóinkat abban, hogy az iskolai tananyagot megértsék. A látogatás során készített fotók is erről tanúskodnak.

Kiss Gabriella